Leverans- och betalningssätt

Leverans- och betalningssätt
 
Stilettoshop.se erbjuder följande leveranssätt:
 
Leveransvillkor i sammandrag:

1. Produkterna har 14 dagars returrätt. I december förlängd retur- och bytesrätt till den 6.1.2019.

2. Produkten, som finns i lager, levereras inom 5-7 arbetsdagar som postpaket. Om den beställda produkten är för tillfället slut i lager, ska kunden omedelbart informeras om detta via telefon eller email.

3. Om kunden har levererats en fel produkt eller produkten är felaktig, måste kunden utan dröjsmål kontakta Stilettoshop.se webbutiks kundservice antingen via email kundservice(at)stilettoshop.se eller via telefon +358 50 324 9757 (mån-fre kl. 9-16)

4. Stilettoshop.se är inte ansvarig om leveransen förhindras, svåras eller försenas på grund av faktorer, som Stilettoshop.se inte kan påverka, t.ex. störningar i kollektivtrafik eller någon annan liknande verksamhet, som hindrar eller förhindrar leveransen. 

5. Please visit our international website: www.stilettoshop.eu for deliveries outside Finland and Sweden.
 

Detaljerade leveransvillkor 
 
1. Leveranstid
 
Leveranstid är 5-7 arbetsdagar via post. Vi strävar alltid efter att leverera så snart som möjligt. Om vi ser, att leveranstiden kommer vara längre än vanligt, kontaktar vi kunden så snart som möjligt via email eller telefon.
 
2. Leveranssätt 
 
Postpaket 5,90 EUR = ca 61,00 SEK 
DHL Express 10,00 EUR = ca 99,44 SEK Obs! Detta levaranssätt är inte tillgänglig efter den 4.1.2018 till Sverige.
Försändelsen kan följas upp med försändelsekoden som skickas till beställaren när paketet har sänts.
 
Det är inte möjligt att använda postboxadress.

Returen är gratis och vi betalar returfrakten. Outlöst paket debiteras med 20 EUR ( ca 200 SEK) oavsett köpesumman.
 
Om värdet på beställningen efter returnering blir under 59 EUR (ca 611,20 SEK) debiteras fraktkostnader 5,90 EUR (ca 61,00 SEK).
 
Observera, att vi inte återbetalar fraktkostnader i efterhand eftersom retursedeln är färdig betalad. Du ska inte behöva betala för returnering av produkter. Om det uppstår problem och du inte kan lämna in returen gratis, ta kontakt med vår kundservice via email: kundservice@stilettoshop.se eller per telefon +358 50 324 9757.  
 
3. Betalningssätt 
 
ONLINE-bank och Kreditkort
 
Internetbank- och kreditkortbetalningar hanteras av Klarna AB.
 
Paytrail Oyj / AB, FO-nummer: 2122839-7
(Tidigare Suomen Verkkomaksut Oy)
 
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Finland
Tel: +358 207 18 18 30 
 
Beskrivning av tjänsten
 
Paytrail Oyj köper försäljningsfordringen, det vill säga betalningsbeloppet, från online-återförsäljare och erbjuder dig möjlighet att betala med alla betalningssätt nämnda på betalningssidan. 
Betalningsinformation sänds till säljaren omedelbart!
 
Retur- och ångerrätt
 
Enligt Konsumentskyddslagen har du rätten att returnera produkter inom 14 dagar.  Då bör du kontakta säljaren direkt. I december 10.förlängd retur- och bytesrätt till den 6.1.2019.
 
Information om betalningssätt
 
I bankonlinetjänst är mottagare Paytrail Oyj
Betalningen ska krediteras till säljaren
 
 
Betalningar via Paytrail Oyj 
 
Om du vill betala via Nets.eu betalningssätt, fungerar Stilettoshop.se endast som marknadsförare av produkterna och tjänsterna och därtill levererar produkterna till köparen.  Stilettoshop.se är bara ansvarig för marknadsföring, leverans och hantering av möjliga reklamationer. Om nödvändigt, kan du visa klagomålet också till Paytrail Oyj.
 
 
Paytrail Oyj verkar som säljare på betalningar via Nets och handelstransaktioner är mellan kunden och Paytrail. Säljaren är ansvarig för alla skyldigheter i samband med köpet. Paytrail Oyj är också mottagaren av betalningen.
 
I Nets betalningssätt är säljaren av produkten och betalningsmottagaren Paytrail Oyj. Med reklamationer ber vi att först kontakta produktleverantören.
 
 
Kreditkort: Visa, Visa Electron, MasterCard och Eurocard.
 
Klarna faktura - 14 dagar betalningstid
Vuxna (över 18 år) kunder kan beställa produkter med faktura. Fakturan med 14 dagars räntefri betalningstid skickas till din email. Du kan inte beställa produkter med faktura, om du beställer produkter till någon annan eller om leveransadressen är någon annan än den adress som du har i befolkningsregistret.
 
När du väljer att betala med faktura, kommer vi att granska dina kredit- och adressinformationer. 
 
Delbetalning - Klarna konto
 
Du kan betala din beställning i delar med Klarna delbetalningsalternativ. När du väljer delbetalning, öppnar Klarna AB kontot automatisk i samband med den första beställningen.
 
Du kan förkorta saldot på kontot i sådana månatliga avbetalningar, som du vill, men åtminstone antingen 50 SEK eller 1/24 av den totala summan,  beroende på vilken som är större.
 
Givetvis kan du när som helst betala hela din kvarvarande skuld.
 
Alla inköp, som du har betalat med Klarna delbetalning, ska kombineras automatiskt i samma konto och samma månadsfaktura, också när du betalar med Klarna konto i andra webbutiker. Du får alltså bara en faktura med bara en faktureringsavgift, oberoende av antal beställningar. När du har betalat hela fakturabeloppet, ska kontot stängas automatiskt.
 
Läs mer om delbetalningsalternativ här: https://klarna.com/se#account
 
För att godkänna ditt köp i varukorgen, måste du ge ditt personnummer, adress i befolkningsregistret och information om årsinkomst. Du får beslutet av din beställning genast efter att du har bekräftat beställningen. När du betalar första gången med avbetalning, får du ett kontoavtal i post, som du måste underteckna och skicka till Klarna AB. 
 
Kom ihåg att noga läsa genom delbetalnings kontovillkor på: klarna.com/se/villkor 
 
Frågor som gäller fakturor, kan svaras på genom att använda Klarnas elektronisk kundtjänstform på:
http://www.klarna.com/se
 
 
4. Ångerrätt och produktutbyte
 
Produkterna har full 14 dagars returrätt. Den returnerade produkten måste vara oanvänd och oförändrad. Retursedel för gratis retur medföljer i paketet. I december förlängd retur- och bytesrätt till den 15.1.2018.
 
Returneringen ska meddelas i förväg via email till kundservice(at)stilettoshop.se, eller genom att ringa +358 50 324 9757 (mon-fre kl. 09:00 – 16:00 (svensk tid)).
 
Var vänlig och returnera produkten till samma plats där paketet har hämtats.
 
Observera, att vi inte återbetalar fraktkostnader i efterhand eftersom retursedeln är färdig betalad. Du ska inte behöva betala för returnering av produkter. Om det uppstår problem och du inte kan lämna in returen gratis, ta kontakt med vår kundservice via email: kundservice@stilettoshop.se eller per telefon +358 50 324 9757.  
 
Samma returrätt gäller skadade produkter eller felaktiga leveranser. 
 
Vi ber dig anmäla följande information:
 
- Orsaken till returen (skadad (beskriv skadan) eller fel produkt)
 
- Kundinformation (namn / beställningsnummer)
 
- Vill du bara returnera produkten och få pengarna tillbaka, eller vill du att vi skickar motsvarande produkt för att ersätta skadade eller fel produkt (Vi kommer att återbetala möjliga skillnaden).
 
- Återbetalning sker genom Klarna, som skickar email och ber om ditt kontonummer.
 
 
5. Återkallande av beställning
 
Kunden kan återkalla sin beställning, om leveransen inte har skett inom en rimlig tid. 
Återkallande ska meddelas till adress kundservice(at)stilettoshop.se eller genom att ringa +358 50 324 9757. Vanligtvis meddelar vi våra kunder via email eller telefon, om leveranstiden skiljer sig från den normala leveranstiden.
Stilettoshop.se förbehåller sig också rätten att återkalla beställningen och återbetala inköpssumman.
 
6. Kontaktinformation
 
Stilettoshop.se/Stiletto Oy
Puistokatu 80
85800 Haapajärvi
Finland 
 
Tel. + 358 50 324 9757
 
Email: kundservice@stilettoshop.se

https://www.facebook.com/Stilettoshop.se/